AS ir asanos, bei kitos jogos pozos

Kaip palaikyti kūno lankstumą
Jei norite išbandyti jogą dėl sveikatos priežasčių, einate teisingu keliu.
Visi žinome, kad nuolatinis skausmas atima visą energiją, kuri reikalinga norint išbandyti naujus dalykus. Tai ypač galima aštriai pajusti atsidūrus patalpoje su trykštančiais sveikata žmonėmis. Visgi jei užteks drąsos pirmajam žingsniui, gali būti, jog sužinosite, kad joga jums yra naudinga.
Prieš pradėdami bet kokią naują pratimų seką, visuomet pasitarkite su gydytoju. Štai keletas patarimų, padėsiančių leistis į jogos kelionę.

  1. Atminkite, kad joga – tai praktika, o ne varžybos. Negaiškite laiko galvodami, kokie lankstūs ar patyrę yra kiti užsiėmimo lankytojai. Joga duoda didžiulę naudą visų lygių ir sugebėjimų žmonėms.
  2. Jei įmanoma, keiskite pozas ir naudokite atramas. Išmokite saugiai ir efektyviai keisti pozas, vadovaudamiesi asmenine patirtimi ir ieškodami sau patogios pozos, kad tos dienos praktika atitiktų jūsų tos dienos savijautą.
  3. Eksperimentuokite su skirtingomis jogos rūšimis. Mat jogą galima palyginti su skirtingomis pasaulio virtuvėmis. Tiesiog reikia atrasti, kuri jums artimiausia. Atraskite jums konkrečiu metu labiausiai tinkančią jogos rūšį ir jos mokymo stilių. Jei ji vis tiek nepatinka, pereikite į kitą užsiėmimą.
  4. Išmėginkite grupinius ir individualius užsiėmimus. Paskambinkite į studiją ir paprašykite Jums rekomenduoti geriausią pradedančiųjų mokytoją. Naudinga iš anksto įspėti apie jūsų judrumą ribojančius dalykus. Be abejo, galite ieškoti užsiėmimų internete, tačiau geriausia praktikuoti jogą su instruktoriumi, kuris gali jus pataisyti ar jums ką nors patarti.
  5. Laikykitės etiketo. Kaip jau minėjau, mokytojui naudinga žinoti apie Jūsų jogos patirtį ir fizines galimybes. Paklauskite instruktoriaus, kur pasidėti kilimėlį, o jei jam nesvarbu, pasidėkite jį patalpos viduryje, kad matytumėte, kaip asanas daro kaimynai. Jei į užsiėmimą pavėlavote, stenkitės pasidėti kilimėlį tyliai ir netrukdydami kitiems. Jei norite pailsėti, darykite kūdikio asaną (balasaną), kol pajusite, kad vėl galite sportuoti. Jei pajutote, kad Jums jau gana dar nesibaigus užsiėmimui, visiškai normalu atsigulti į paskutinę pozą (savasaną) ir palaukti, kol prie Jūsų prisijungs visa grupė.
  6. Joga neatskiriama nuo kvėpavimo. Darydami asanas nepamiškite teisingai kvėpuoti. Kvėpuodami per nosį judesius derinkite su įkvėpimu ir iškvėpimu. Vien šito pakaks nuraminti protą, sumažinti stresą ir tai leis jums susitelkti į savo būseną. Prieš pradėdami sugalvokite, kam skirsite šią savo praktiką. Pavyzdžiui, pasirinkite savybę, kurią praktikos metu norėtumėte „paauginti“ (pvz., drąsą, stiprybę, laimę, kantrybę, kilniaširdiškumą). Praktiką papildžius šiais sluoksniais, gali būti lengviau atlikti asanas, nes fizinis kūnas susijungia su kvėpavimu ir mintimis.

< Informacija parengta bendradarbiaujant su Novartis >