Vairavimas ir AS: patarimai vairuotojams

Naudingi patarimai, kad kelionė automobiliu būtų kuo patogesnė
Jei pasakytume, kad vairavimas sergant AS gali būti nepatogus, smarkiai sumenkintume šią problemą. Nesvarbu, kas sukelia skausmą – sėdimasis į automobilį ar išlipimas iš jo, galvos pasukimas į šoninius veidrodėlius ar atsigręžimas atgal važiuojant atbulomis. Išvarginti gali net ir trumpa distancija, o kai kuriems AS ligoniams ilgesnė kelionė apskritai neįmanoma.
Šie keli patarimai padės lengviau ir, kiek įmanoma, saugiau pasiekti kelionės tikslą.
Parengiamieji darbai
Geriausias pasirengimas kelionei – apskritai jaustis, kiek įmanoma, kuo sveikesniems. Reguliari mankšta ir tinkamo svorio palaikymas yra veiksmingiausios priemonės, padedančios kontroliuoti AS simptomus. Taip pat pasirūpinkite, kad jūsų organizmas gautų pakankamai vandens ir maisto, kad prie kitų AS simptomų neprisijungtų dar ir alkis bei troškulys.
Taip pat svarbu susižinoti, ar jums pagal įstatymus leidžiama vairuoti. Mat esant tam tikroms ligos stadijoms dėl sąnarių nepaslankumo vairuoti gali būti nesaugu.
Patikimiausias būdas išvengti su vairavimu susijusio diskomforto – visai nevairuoti. Nors viešajam transportui būdingos savos logistikos problemos, traukinys ar autobusas suteikia prabangą judėti reguliariu ritmu. Kai kur taip pat egzistuoja dalijimosi automobiliu paslaugos, kai už nedidelį mokestį jus gali pavežėti kiti.
Pritaikykite automobilį savo poreikiams
Labai svarbu, kad sėdėjimas automobilyje jums nekeltų diskomforto. Todėl pareguliuokite sėdynės ir vairo padėtį, taip pat veidrodėlius, įsitikinkite kad jūsų drabužių užpakalinėse kišenėse nieko nėra, antraip daiktas spaus jūsų raumenis ir greitai pajusite skausmą.
Galvos atlošas turi būti tinkamoje padėtyje – netgi švelnus smūgis iš nugaros AS sergančiam žmogui gali tapti agonija. Todėl įsitikinkite, kad jūsų kaklas ir galva turi tinkamą atramą.
Jei jaučiate, kad jums sudėtinga pasukti galvą į šoną, kad pažiūrėtumėte į šoninius veidrodėlius, prie pagrindinio priekinio veidrodėlio pritvirtinkite panoraminį veidrodėlį, kurio pagalba matysite daug platesnį vaizdą ir jums nereikės nuolat sukioti kaklą. Vadinamųjų aklųjų zonų veidrodėliai taip pat palengvina matymą, kas vyksta užnugaryje, ir leidžia išvengti galvos sukiojimo.
Maršruto planavimas
Prieš išvažiuodami kruopščiai suplanuokite maršrutą: trumpoms kelionėms programėlių pagalba susiraskite greičiausią ir mažiausiai eismo apkrautą kelią, kad neužstrigtumėte kamščiuose. Jei kelionė ilga, pasitikrinkite, ar kelyje nenusimato kliūčių, kurias verta apvažiuoti kitu keliu.
Jei vairuoti teks ilgai, iš anksto suplanuokite reguliarius penkių minučių sustojimus poilsiui. Geriausia sustoti, kad pakeistumėte padėtį išlipdami iš automobilio, kas valandą. Sustojimui pasirinkite tam skirtas aikšteles ar pakelės kavines gražiose vietose – tai suteiks jums dar ir malonumo.
Distancijos įveikimas
Kad ilgesnėje kelionėje turėtumėte kuo mažiau problemų, iš anksto pasirūpinkite maistu, gėrimais ir skausmo kontrole. Jei vartojate labai stiprius vaistus nuo skausmo, negerkite tokios jų dozės, kuri jums sukeltų mieguistumą, taip pat įsitikinkite, kad geriant šiuos vaistus pagal galiojančius teisės aktus leidžiama vairuoti.
Žinia, gera priemonė sąstingiui sumažinti – šiluma, o uždegimui malšinti – šaltis (nepamirškite, niekada negalima dėti šilumos ant uždegimo pažeisto sąnario). Taigi į ilgesnę kelionę vertą įsimesti daugkartinio vartojimo šilumos ir šalčio kompresus, kuriais galite apkamšyti nugarą arba apvynioti kitus skaudančius sąnarius. Jei galite sau leisti, įsigykite elektra šildomą antklodę, kurią galite prijungti prie automobilinio cigarečių žiebtuvėlio.

< Informacija parengta bendradarbiaujant su Novartis >