Ką reikia žinoti apie lovą

Kaip teisingai pasirinkti čiužinį
Visi nusipelno gerai išsimiegoti, ypač tai liečia žmones su lėtinėmis ligomis, kokia yra AS. Nuovargis yra įprastas šio susirgimo elementas, dėl kurio miegas dažnai tampa trumpas, trūkinėjantis ir prastos kokybės.
Lovos tema daug kam gali pasirodyti neįdomi, tačiau ji dažnai gvildenama AS forumuose ir socialiniuose tinkluose.
Čia rasite nemažai patarimų, padėsiančių išsimiegoti kokybiškiau. Nesekite šia informacija aklai – ji negali pakeisti jūsų gydytojo duotų patarimų ar to, ką esate išbandę patys, tačiau gal atrasite idėjų, kaip nedidelėmis sąnaudomis pasiekti, kad miego metu jaustumėtės komfortiškiau.
Pirmas žingsnis – kokia lova?
Pirmiausiai išsiaiškinkite, ko jums reikia. Dėl kokių priežasčių dabar negerai miegate ir kokie pokyčiai galėtų tai ištaisyti. Jei galvojate apie naują lovą, koks dydis tiktų jūsų kambariui? Koks turėtų būti lovos aukštis? Sergant AS tikrai vertėtų išsirinkti tokią lovą, į kurią atsigulant ir iš kurios atsikeliant patirtumėte kuo mažiau diskomforto. O koks bus lovos rėmas? Be abejo, svarbus veiksnys yra lovos aukštis, tačiau ne mažiau reikšmingas yra ir stiprus rėmas.
Čiužinys tikrai svarbus
Čiužinių, pradedant ekonominiais variantais ir baigiant labai brangiais, pasiūla yra tokia didelė, kad net sunku išsirinkti.
Daugelis visgi greičiausiai miega ant sraigtinių spyruoklių čiužinio. Tai patys seniausi čiužiniai rinkoje už prieinamiausią kainą, juos galima rinktis skirtingų stilių ir kietumo. Alternatyva jiems – porolono čiužiniai. Naujausi (ir brangesni) modeliai pagaminti iš porolono „su atmintimi“, kitaip tariant, jie prisitaiko prie kūno formų, dėlto miegant kūnas yra geriau prilaikomas. Dar naujesni (ir dar brangesni) yra gelio čiužiniai. Teigiama, kad jie siūlo visiškai naujo lygio komfortą ir atramą kūnui, taip pat saugo nuo perkaitimo, kuriuo kartais žmonės skundžiasi gulėdami ant porolono čiužinių.
Kietas ar minkštas?
Čiužiniai gali būti skirtingo kietumo, tačiau pasirinkę vadinamąjį ortopedinį variantą galite įsigyti ne visai tai, ko tikėjotės. Daugelis gamintojų taip vadina savo kiečiausią čiužinį, kuris nebūtinai bus jums pats tinkamiausias. Nereikia, ieškant čiužinio, „eiti iš proto“, tačiau nereikia pirkti ir pirmo pasitaikiusio. Geriausia išbandyti skirtingų modelių bei tipų čiužinius ir įsitikinti, kuris jų jums suteikia geriausią atramą.
Atsigulę ant nugaros, įkiškite plaštaką tarp čiužinio ir juosmeninės nugaros dalies. Ar pajutote didelį tarpą? Čiužinys Jums per kietas. Ar sunku prakišti plaštaką? Jis Jums per minkštas. Jei čiužinys yra teisingai parinktas, prakišę ranką liesite ir nugarą, ir lovą. Šis patarimas taikomas visiems lovų pirkėjams, todėl jame neatsižvelgiama į žmogaus apatinės nugaros dalies mobilumą. Visgi tai neblogas praktinis metodas norint palyginti skirtingus čiužinius.
Jei esate pasiruošę išleisti nemažą pinigų sumą, galite įsigyti reguliuojamo kietumo čiužinį, kuris gali būti pakeltas ir nuleistas ar turėti skirtingo kietumo zonas.
Nebrangi alternatyva
Nenusiteikusiems leisti pinigų naujai lovai yra ir kitų, pigesnių ir visai neblogų alternatyvų. Jei manote, kad jūsų lova nėra pakankamai tvirta, kaip anksčiau, ant lovos pagrindo po čiužiniu padėkite medinę plokštę ar kelias lentas, o turimą čiužinį nebrangiai atnaujinsite ant jo uždėję naują antčiužinį. Antčiužinį sudaro plonas porolono ar gelio sluoksnis, o uždėtas ant seno čiužinio, jis sukurs naujo čiužinio pojūtį, tačiau išleisite jam kur kas mažiau pinigų.
Kaip pasirinkti pagalvę
Kitas, dar pigesnis, būdas pagerinti miego kokybę – įsigyti naujas pagalves. Teisingas pagalvės pasirinkimas yra dar labiau asmeniškas nei čiužinio. Galimas dalykas, kad tas pats žmogus skirtingomis naktimis norės miegoti ant kitokių pagalvių, kadangi tai priklausys nuo tos dienos simptomų ir paūmėjimo būklės.
Be tradicinių plunksnomis ar poliesteriu užpildytų pagalvių siūlomos ir kitos – porolono ar gelio pagalvės, kurios išsiformuoja pagal prie jų prisilietusių kūno dalių kontūrus, panašiai kaip ir čiužiniai.

< Informacija parengta bendradarbiaujant su Novartis >